Sunday, March 18, 2012

Projekt elutuba

Esmaspäev 12 märts sain oma esimese Rootsi peaaegu südamerabanduse. Nimelt istun tööl oma laua taga seljaga ukse poole. Klapid on mul peas ja mõnikord kui on hea lugu, mängib muusika päris valjult ja kui veel keskendunud ka olen, siis ei pane küll tähele et kes tuleb. Ning loomulikult leidub keegi kes minu olukorda ära kasutab, nimelt Erik on mind korduvalt selja tagant ehmatanud, siiani on need olnud sellised väikesed ehmatused. Aga esmaspäeval ma lausa karjatasin kuna oli nii töösse süvenenud et olin muust maailmast täiesti eemaldunud. Oh jummal küll! Süda jättis ikka mõned kümned löögid vahele. Viimati sai niimodi ehmatatud Steigeris. Kui Ole mind kiusas.

Õhtul möllasime elutoaga. Tuba sai puhtaks tehtud. Lena juba alustas vana tapeedi maha kiskumist. Mina lubasin teispäeval jätkata. Plaan on siis järgmine. Värvime lae ja paneme uue tapeedi. Mina ostan teleka ja Chris diivani. Eks näis kuidas tapeedi valik läheb.

Mul on toas suur peegel, Chris ostis, aga ta pole veel otsustanud mis sellega teha, üks mõte oli tal et panna voodi kohale lakke. No igaljuhul nii kaua kui ta ostustab leppisme kokku et peegel on minu toas. Tegemist on suure laia peegliga ja paigutasime ta kaldu vastu seina, lihtsalt toetus, kruvidega ei kinnitanud. Teisipäeva hommikul kui olin just valmis tööle minema, kukkus peegel lihtsalt lampi ümber. Riivates mu tagumikku ja võttis kaasa pool kannikat. No olgu, veidi liialdan, aga valus raisk oli. Ma ei saa aru kuidas ta sai ümber kukkuda ja muidugi tuhandeks killuks. Läksin tööle ja jätsin peegli sinnapaika. Õhtul maksin Chrisile peegli kinni ja koristasin kilde. No positiivne on see et killud toovad õnne :).

Kui killud olid koristatud. Alustasime Lenaga elutoas vana tapeedi maha võtmist. Ka Chris tuli koju ja tuli appi. Kella kuueks oli tapeet eemaldatud. Chris pidi minema Luleå`sse ja jäime Lenaga kahekesi. Kraapisme viimased tapeedi jäänused põrandalt kokku ja hakkasime seintelt lahtiseid pabereid eemaldama. Siis käisin seinda liivapaberiga üle ja kella seitsmeks olid seinad pahteldamiseks valmis. Mõned lohud ja naelte augud vajasid pahteldamist. Sõime õhtust ja pärast seda mõtlesime, et mis seal ikka, kell on veel vähe, et pahteldame siis seinad ka juba ära. Kell 8 oli töö valmis :). Oi kui tublid me ikka oleme!




Lena toanurgas tapeeti kiskumas



Kolmapäevaks ei olnud mulle teada ikka minu rootsi keele testi tulemused. Seega otsustasin protesti märgiks tundi mitte minna. Ma ju ei tea millisesse minna, kas jätkata vana tasemega või sain edasi järgmisele tasemele. Läksin siis hoopis Tinale külla. Enne seda käisin läbi aga ehituspoest. Vaatasin tapeete ja ostsin laevärvi. Poes küsiti et palju ma värvi vajan, et kui suur tuba on. Mul polnud õrna aimugi. Pakkusin siis huupi, et kuskil 6*4 m. Õhtul koju jõudes mõõtsin kohe seinad üle ja just täpselt nii suur meie elutuba ongi!

Neljapäeval eemaldasime laeliistud ja Chris alustas värvimist. Pärast minuteid hiljem arvas Chris et sellest värvist küll ei jätku, kuna värv on suht paks ja tal oli täiesti õigus. Ta sai värvitud kuskil kolmveerand lage või veidi vähem. Peab juurde ostma. 3 l värvi puidule, sobib nii alusvärviks kui ka lõppviimistluseks maksab 450 SEK

Reedel läksime mina, Per and Chris pärast tööd Skellefteåsse. Meie käisime Chrisiga ehituspoes. Ostsime ära tapeedi (tapeedi valik läks valutult leidsime kiirelt mida tahtsime) ja veel ühe potsiku laevärvi. Per käis samal ajal alkoholi poes sest see on ainult kella 19. 00 lahti. Siis jätsime Chrisi bussijaama ja suundusime Per`iga linna sööma. Õhtustasime Hiina restoranis nimega Tatung. Päeva pakkumine oli „Mongoolia Barbeque“ buffee variant. 168 sek söö palju jaksad ehk siis umbes 19 euri. Ise tõstisd endale taldrikusse mida soovisid ja siis andsid need kokale küpsetamiseks. Toit oli päris hea. Hea nali oli see et neil oli chilli kaste ja see polnud üldse tuline. Per küsis siis ettekandjalt tuua meile üks teravamaitsega kaste. Maitsesime mõlemad ja no tunda teravust oli aga jah ei midagi erilist ja see oli nende kõige teravam kaste. Ma ikka ootasin midagi, sellist mida on raske süüa.No 10 palli süsteemis annaksin restoranile 6 või 7 punkti.

Laupäeval värvisin elutoa lae lõpuni ning õhtul avasime grilli hooaja. Kühveldasime maja seina äärde lumehange augu, nii et grill sinna ära mahuks. Lumehang oli sama kõrge kui grill. Samal ajal kui Per õues grillis tegime meie Lenaga toas tomati ja sibula salati ning friikad ahjus. Oi kurja kui hea oli grillliha koos tomati- sibula salatiga ja kõrvale väike õlle. Mmmm mõnus. Magustoiduks grillisin vahukomme. Vapustav!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home