Sunday, October 27, 2013

Tuba on valmis

Esmaspäeva õhtul (14 sept) sai külaliste tuba teise kihi värvi. Lambivalgel oli palju raskem värvida- hämar ja varjud. Eks hommik näitab kuidas tulemus on.

Teisipäeval ilmus Läänemaakonna lehes väike artikkel Skellefteå sulgpalli võistkonnast koos pildiga. Jutt oli võistlustest, kus Per eelmine nädalavahetus käis. Nüüd on siis Per kohalikus lehes, koos pildiga, trükitud.
Tööl oli teisipäeval suhteliselt rahulik. Karjääri kontoriinimestest olin tööl ainult mina ning kohe tuldigi küsima. Lõhkajatel oli vaja kaarti ja küsisid kus järgmiseks võib laadima hakata kui see on tehtud. Me esmaspäeval koosolekul arutasime erinevaid võimalusi aga kindlat otsust ei teinud. Nüüd siis pidin otsuse langetama. Eks siis neljapäeval saab kuulda mis mu otsusest arvatakse.
Pärast lõunat käisid puurijad ja küsisid kus nad järgmiseks puurima hakkavad. Jälle sama asi. Esmaspäeval koosolekul rääkisin et meil on kaks võimalust ja otsustasime et vaatame kuidas tööd arenevad. Tegin siis ise valiku. Mõlemad kohad sobisid nii et lihtsalt pidin ühe valima.
Kolmapäev
Minu uus sõna eesti keele sõnavarasse- Pedelja
Sandra kirjutas mulle et ta sõitis elus esimest korda pedelecsiga. Mina siis kui lihtinimene (alla Harju keskmise võõrsõnade tundmises) küsisin: „“Millega“?
Sandra: „Elektrijalgratas“
Mina: „No miks ei võinud kohe kirjutada eesti keeles? On ikka vaja uhkustada et vaata kui fäänsit sõna ma tean J“.
Sandra:No seal on väike erinevus“
Selge. Hakkasin asja uurima ja leidsin Wikipediast:
A pedelec (from pedal electric cycle) is a bicycle where the rider's pedalling is assisted by a small electric motor.
Seega: pedaal elektriline jalgratas- Pedelja. Minu järjekordne panus eesti keele arengule on antud. Olge lahked seda sõna kasutama
Pakkusin siis Sandrale ka sõna Pedelja, mille peale ta vastas et eesti keeles on see pedaal-elekterjalgratas ja minu sõna kõlab kuidagi väga venepäraselt.
Veidi kõlab jah aga no mis sa teed. Kui aega saan siis ehk leian mingi parema sõna
Aga miks pole seda (pedaal-elekterjalgratas) Wikipeedias eesti keeles? Ah? Ah?

Neljapäeval ei tulnud tööl keegi kurtma minu tehtud otsuste üle, nii et läks hästi.
19 september, laupäev, alustasime põranda panemisega kell 14.00. Kella poole neljaks oli meil null parketti põrandale pandud. Nimelt oli asi tikksaega saagimises. Kuna meil õiget töölauda polnud siis tooli peal põlve otsas on sellega väga raske sirgelt saagida. Per oli juba valmis loobuma ja nõus kedagi palkama. Mina siis soovitasin et ehitame "saeraami" et lähme käime ehituspoest läbi ja ostame paksema laua mille kinnitame toolide külge ja siis mööda seda paksemat lauda saagides läheb meil saagimine otse. Vedasin siis Per`I  ehituspoodi ja olime poes 15min enne sulgemist. Küsisime sirget lauda või paksemat plaati. Poest siis küsiti et milleks meile seda vaja. Seletasime asja ära ja selle peale soovitati meile vukssaagi, et seda on palju lihtsam kontrollida ja lihtsam otse saagida. Ostime siis sae ja siirdusime koju tagis. Per tegi proovisaagimise ja oh seda rõõmu kohe teine asi. Kaks esimest rida läksid aeglaselt kuna oli vaja radikatorude augud välja saagida.  Pärast seda väike konsultatisoon isaga ja siis läks töö nagu ludinal. Siis kui viimasele reale oli jäänud kaks plaati panna hakkasid ülevalt naabrid kopsima, et kuulge aeg on ära lõpetada, kell on juba kaks minutit üle üheteistkümne. Egas midagi lõpetasime pühapäeval.
Esmaspäeval 21 september käsime lae-ja põrandaliiste ostmas. Kokku käsime neljas poes. Hinnad kõikusid 4-25 euroni meeter. Me võtsime kõige tavalisemad. Põrandaliistud otsustasime värvida mustaks seega kolm päeva värvimist. Plaan oli nüüd et ehk saab tuba nädalavahetusel valmis. Laupäevaks olidki liistud värvitud ja siis kui Per oli tööl nokitsesin mina toa kallal ja liimisin liistud seinale. Õhtul kui ta koju tuli tassisime mööbli tuppa ja väike koristustöö ning tehtud! Valmis! Ära tegime!  Ainult uksepakk jäi veel nii et tegelikult päris valmis siiski ei ole.

Selline nägi tuba välja siis kui käisime korterit vaatamas
 ja selline on tuba nüüd pärast remonti


Õhtusöögiks tegime pidulikult põdraliha õlles.


Nädala sündmus:
Ära tõin!
Laupäeval kui olin toaga ühele poole saanud läksin poodi õlut, veini ja gin`i ostma et teha õhtul väikesed tähistamised. Läksin siis poodi ja ladusin oma korvi kaupa täis. Rahvast oli poes nii palju ja üritasin veel meeles pidada mida toidupoest vaja on ja nii ma siis sääred tegin. Käisin ja ostsin veel kooki ja jõudsin koju ning avastasin et gin jäi ostmata. Raisk. No kihutasin siis poodi. Laupäeval on alkopood ainult kella kolmeni lahti. Jõudsin enne sulgemist poodi ja sain oma pudeli kätte. Astusin poest välja pudel näpus, vaatasin seda hella pilguga ja ütlesin endamisi: „Ära tõin!“

Suured tänud isale, vennale  ja Per`i isale kes selle kahe remondinädala jooksul said kümneid telefoni ja skype`i kõnesid ning juhendasid meid remonditöödel.








0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home