Sunday, May 26, 2013

Palju on maailmas riike?


Esmasepäev, teisipäev ja klomapäev olin Stocholimis koolitusel (Mine Geology and Grade Control) koos Lenaga. Väga asjalik  ja hästi korraldatud. Hea materjal ja ülesanded ning väga hea lektor. Saabusime Lenaga Stockholmi juba pühapäeva õhtul. Meie hotell asus koolituspaigast 1 km kaugusel, just parajal kaugusel jalgsi minemiseks. Esmasepäeval  kui koolitus kohta jõudsime olid mõned inimesed juba kohal ja istusid laua taga. Kõik istujad olid kenasti paigutatud nimesiltidega laua taha istuma, nii et ei mingit sebimist. Mind oli pandu istuma laua otsa. Jube hea vaade oli slaidshowle. Kokku oli meid 15 inimest- 1 mäekas lauaotsas ning seitse geoloogi ühelpool lauda ja seitse geoloogi teisepool lauda. Aeg lausa lendas. Lihtsalt istud ja kuulad suure huviga.
Õhtul pärast kursust läks Lena oma õega kohtuma ning mul olid vabad käed. Kuna ilm kiskus tuuliseks ja külmaks siis otsustasin et ostan poest salatit ja kähku hotelli tagasi. Lahendasin kodust ülesannet ja vahtisin telekat.
Teisipäeval oli meil korraldajate poolt õhtusöök. Väga maitsev söök. Juttu jätkus. Teemaks tuli ka reisimine. Küsisin meie lektori käest et kui paljudes riikides ta on reisinud. Kiire vastus tuli 68. Siis veidi aja pärast ta muigas ja ütles et ta ei tea ja küsis et kas mina tean mitmes riigis olen mina reisinud või palju üldse riike maailmas on?
Palju on riike siin ilmas. Minule oli meelde jäänud number 204. Üks teine kursusel osaleja ütles et tema teab 207. Nüüd ma siis guugeldasin. Vikipeedia andmetel on tunnustatud riike 194 lisaks on veel tunnustamata ja osalise tunnustusega riigid  ning sõltuvad ja eristaatusega territooriumid. Lisaks leiab veel ka ajaloolised riigid.  Ma pakkusin et olen reisinud umbes 20 riigis ja hiljem koostasin nimekirja ning väga palju ei eksinudki. Kokku sain 25. Kui keegi avastab et mõni riik on siit nimistust puudu kus ma olen reisinud siis andke palun teada.
Siin on riikide nimekiri kus ma olen viibinud. (Riigid kus olen olnud lennujaamast väljaspool). Eesti välja arvatud.
Austraalia
Belgia
Egiptus
Hispaania
Holland
Itaalia
Jamaica
Jordaania
Kanada
Läti
Leedu
Norra
Poola
Prantsumaa
Rootsi
Saksmaa
Slovakia
Soome
Taani
Tšehhi
Türgi
UK
USA
Vatikan
Venemaa
Kokku sain 25 riiki. Pole just vähe aga nii paljudesse tahaks veel reisida.

Reedel käsime golfi mängimas. Tegin selle aasta esimese mängu. Kuna mul veel golfikeppe pole siis laenasin Per`i omasid. Sain hakkama ka ühe superlöögiga, kus 40 m pealt lõin palli auku. Olin väga rahul.
Nädalavahetus möödus rahulikult. Ilm on olnud võrratu. Pea 10 päeva järjest on päike ja 20 kraadi sooja. Mõnus!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home