Sunday, February 10, 2013

Ikkagi insener

Kolmapäeval oli tööl kavas et osalen energia koolitusel. Energiasäästu teemal. Päevas pidi olema kaks erinevat gruppi esimene kella 7.15-11.00 ja teine grupp siis 12.15 kuni kella 16.00. Mina pidin olema hommikuses grupis aga teisipäeval palus Erik et kas me võiksime vahetada (tema oli pärast lõunases grupis). Olin nõus. Kell oli 9 kui saabus Nikals minu juurde ja ütles, et nad tegid eelarves muudatusi ja nüüd on vaja uus aasta plaan teha. Jehuuu!. Tänaseks! Huraaa!  Eelmine kord võttis see mul aega pea terve nädala ja nüüd on vaja päevaga. Lubasin anda oma parima. Koolitus jäi seega ära, kuna see töö oli tähtsam. Õnneks oli palju eeltööd tehtud ja sain kasutada eelmise plaani materjali ning kella kolmeks oli asi valmis.

Kas keegi mäletab veel Bläck Rokiti ”Vaata mind” laulusõnu:
Juba poisipõlves olin päris hea fantaasiaga
näitex polnud mul probleemiks teha vannist padi.
Elus hätta ma ei jää,olen selles päris kindel
kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.
Läinud reedel tegin peedist pesumasinale trumli
jah,ei ole tõesti asju, millega ei tulex toime. 
Kolmapäeva õhtu poole panin mina oma oskused proovile ja tegin pappkastist lehtri. Olete te kunagi proovinud lahti volditud pappkasti rullikeerata? See ei ole nii lihtne.
Esmalt lõikasin parja suurusega tüki. Kasutasin väikseid kontori kääre ja nüsisin kõvasti enne kui papist läbi närisin. Nii, see töö tehtud asusin lehtrit moodustama. Selleks et papp rulli keerata tuleb ta struktuur nõrgestada. Päris tubli võimlemine kohe. Tuleb olla ettevaatlik et kuskilt papp ei rebeneks.
Siis kui papp oli töödeldud hakkas kõige raskem osa, rulli keeramine ja kinnitamine. Maadlesin kõvasti enne kui sain sobiva kujuga lehtri. Kinnitamiseks otsustasin kasutada klammerdajat. Tavalisest kontori klammerdajast papi jaoks ei piisa. Tõin siis koopia ruumist suure klammerdaja millega saab vabalt 2 cm kokku klammerdada. No kohe teine asi. Naks, naks ja papp jäi kenasti kinni. Kuna lehtri keskosani klammerdaja ei ulatunud siis kasutasin keskosa kinnitamiseks teipi. Alustasin oma pisikese kontori teibiga aga selge see et see katse oli hukule määratud. Käisin ja küsisin Kiki käest suuremat teipi. Sain! Teibitasin lehtri kokku ja oligi mu meistritöö valmis. Kõigest pool tundi sahkerdamist.
No kas tekkis juba küsimus et milleks mulle papist lehter? Miks ma seda tegin- et näha kas ma saan sellega hakkama. Seda ka jah, aga tegelikult et oma elu lihtsamaks teha. Nimelt meie katsetööde käigus kui paigaldame plasttorud puuraukudesse, täidame puuraugud kruusaga. Labidaga on raske puurauku kruusa sisse ajada. Kui on lehter võid kindel olla, et kogu labidatäis kruusa läheb kenasti auku. Ja täitsa toimis- esimesed kolm auku. Siis hakkas sees pool olev pappiserv kuusa läbijooksu takistama. Järgmiseks korraks tuleb teha tootearendus ja lehtri sees olev pappiserv ka kinni teipida.
Minu lehter pärast kasutamist

Nädalavahetusel oli Per tööl ja seega oli mul aega kodus lugeda ja toimetada. Laupäeval jalutasin lõunaks Per`i juurde tööle et koos lõunat süüa. Ilm oli megakülm aga mega ilus. Tundub et tali peatub siin veel kaua nii et ehk jõuab see aasta veel ka mäele lauatama.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home