Saturday, October 14, 2006

Ekskursioon 5-13 oktoober

Ekskursioon algas varapimeduses kell 7.00 hommikul hosteli juurest. Esimene külastatav firma oli Metso Minerals ja teine Tammrock. Mõlemad firmad toodavad mäemasinaid. Esimene on rohkem purustite peal ja teine puurimismasinate. Tammrockist lahkusime kella 16 paiku ja 17 olime Kotka sadamas ning purjetasime Eestisse. Laeva peal polnud peale meie suurt kedagi aga lõbus oli meil ikkagi. Mängisime baaris plaksutamis mängu kuskil kella kaheni öösel ja teel kajutitesse möllasime laste ballibasseinis. Hommikul kell 7.00 oli meil ilusti Ave ja Ingo bussiga vastas. Piiripunktis selgus et üks inglane on oma passi kaotanud. Palusime ametnikel laevaga ühendust võtta ja laevast otsida. Piiriületamine suure grupiga võtab aega, sest kõik passiandmed toksitakse käsitsi arvutisse. Nii kaua kui meie andmeid sisestati jätkusid passi otsingud. Lõpuks leidis inglane ikkagi ise oma passi kohvrist- CD karbist. Kuidas see sinna sai pole õrna aimugi :D. Esimene külastus oli Aidu karjäär ja õnneks me sinna hiljaks ei jäänud. Nägime ilmselt viimast korda ESKUt, kopp oli juba küljest võetud. Tudengid olid ekskursiooni ajaks jaotatud gruppidesse ja igal grupil oma ül. Ventilatsioon, tehnoloogiad, masinad, tõste, täitmine, purustamine, toestik – umbes sellised teemad. Nii et kõik pidid küsimusi küsima :D. Väga hea süsteem. Peale Aidut külastasime Puhatu turbaraba ja tegime jälle kärurallit, seekord väga suure ringi. Mängisime turbasõda, mis lõppes veidi õnnetult- ühe kannatanuga, kuid kõik läks siiski hästi. Meiega oli Eesti ekskursioonil kaasas ka Atlas Copco firma esindaja ja õhtul hostelis kuulasime presentatsiooni. Hiljem tähistasime K.P sünnipäeva, mis lõppes suplusega tehistiigis ja hosteli eesukse võtme murdmisega :D. Voodikohti hostelis oli 22 ja seega pidid 4 inimest magama madratsitel. Madratseid oli tohutult nii et igal ühel oli külje all 4-5 madratsit. Tõelised printsessid herneteral :D
Laupäev oli lõõgastumine, sõit Tallinnasse ja vaba aeg Vanalinnas. Käisime Patricus söömas, kus pidime süüa ootama ligi 45 minutit ja valik oli neil ka nii väike- kolm või neli rooga olid otsas, kuna eelmine õhtu oli palju rahvast käinud. Peale sööki käidi linnas ringi ja sisseoste tegemas. Sadamas kohtusime kell 17.00 ja jätsime Avega hüvasti.
Laevapardal ootas ees meid juba Helena, kes ühines meiega ekskursiooniks. Kell 18.00 algas uus presentatsioon Atlas Copco poolt, seekord juba teise isiku poolt. Alustuseks toodi kohe õlut ja järgmine oli ootamas juba poole tunni pärast. Õhtusöök oli rootsilauas ning Atlas Copco tegi jälle välja. Kuna meile lauas istus sünnipäevalaps K.P siis saime laeva poolt tasuta šampuse. Peale õhtusööki jätkus pidu tantsusaalis ning karaoke baaris, kus Helenaga laulsime. Osalesin võistlusmängus ja võitsin tasuta õlle :D. Kohtusin laevas ka ühe eestlasega, ning suhtlesime kuni hommikuni. Sain ka tunnikese magada :D oleksin peaaegu hommikusöögi maha maganud J.
Pühapäeval sõitsime Stocholmist bussiga Örebro linna, kus oli meil veidi vaba aega- mõned mängisid jalgpalli ja teised käisid linnapeal. Õhtusöögiks paluti riietuda pidulikult. Muide esimene päev tehaste külastused olid ka pidulikes riietuses. Õhtustasime kohalikus pubis, kus kohalikud vaatasid jalgpalli ja meie olime pidulikes riietes :D. Menüü oli huvitav ja tegin eelroa valiku huupi- Antipasta. Mina polnud seda kunagi söönud ja ega vist enam söö ka :D Teised lõpetasid selle minu eest :D See eest põhiroog oli väga hea.
Pärast õhtusööki läksime tagasi hotelisse ajasime veidi juttu ja läksime magama, kuna kõik olid väsinud veel laevasõidust. Esmaspäeval oli lõouks külastus Atlas Copco tehasesse ja muidugi jälle presentatsioon. Meile näidati ka 3D filmi, mida pidi vaatama naljakate prillidega :D. Lõuna oli tehase lähedal asuvas tervisekeskuses ja buffee laud. Kell 14.30 asusime teele Uppsala poole ja sealt edasi öörongiga Borden`isse. Rongis oli kajut mõeldud 3 inimesele. Ühel pool kolm voodit üksteise peal ja vastas 40 cm vaba ruumi kohvrite jaoks. Nurka on mahutatud ka kraanikauss ja seinas väike kapp. Mina, Helena ja Tina olime ühes toas. Rongis liitus meie ekskursiooniga Hans- hollandi professor ja juba kell 18.30 jagas ta kõigile oma spetsiaalset jooki Hollandist. Rongis korraldasime kajuti disko. Mahutasime sinna väiksesse putkasse 15 inimest. Muidugi kohvrid tõstsime enne välja. Üleval naril oli 2 inimest all istus kuskil 6 inimest ja ülejäänud siis seisid püsti :D. Kell 20 saime hoiatuse, et kui me vaiksemalt ei ole siis kutsutakse politsei. Seega läksime siis Helenaga oma kajutisse ja peagi hakkas rahvas sinna kogunema. Õige varsti meid oligi kuskil 8 inimest. Võtsime ülesse väikse laulujoru. Minu ISW laulik on väga populaarne :D. Magama saime kuskil kahe paiku. Hommikul äratus kell 6.00. Rong jäi hiljaks ja seega pidime pea pool tundi niisama passima, oleksime saanud veidi kauem magada. Aga rongis pakuti see eest tasuta kohvi.
Hommikul külastasime Normet i tehast ja saime nänniks ohutusvestid :D, olen seda alati tahtnud. Peale külastust oli firma poolt veidi süüa ja juua ning ülesanne tudengitele, mitu õllepudelit mahub saunas olevale ümmargusele lauale. Meie arvutused olid täpsuse poolest teised. Esimese koha saanud võistkond olid numbri täiseti täppi pannud õnnega pooleks. Auhinnaks oli pudel veini.
Peale sööki suundusime Emolahti kämpingusse. Õhtul käisime saunas. Saun asus järve ääres, aga vesi oli nii madal, et pidid enne 200 m järve jooksma kuni vesi oli ujumiseks paraja sügavusega. Esimene kord läksin ainult jalgupidi teisel katsel sain isegi veidi ujutud, aga kuna veis oli ikka nii külm, siis kolmandat korda ei üritanud. Enamus olid väsinud ja läksid peale sauna magama, käsime veel Heiko pool pilte vaatamas ning läksime suhteliselt varakult tuttu.
Kolmapäeval külastasime Pyhäsalmi kaevandust- maagi kaevandus- tsink, vask, veidi kulda ja hõbedat. Kaevandus on väga puhas ja kõik seinad on kaetud pritsbetooniga ja kasutatakse kaabel toestust. Tehnika (masinad) on uus ja kaasaegne. Euroopa sügavaim kaevandus. Kaevanduses asub ka euroopa või isegi maailma sügavaim saun, mida kasutatakse ainult tähtsate külaliste puhul. Kaevandus jättis väga hea mulje. Kämpingus tagasi-mängisime kriketit. Varustuseks- pesapall, tehasest küsitud puidust kurikas, õlle ja siidri pudelid-purgid ning mingi plastmassist kast. Peale seda mängisime veel veidi jalkat.
Õhtul grill ja saun kuna hommikul pidid vara tõusma, siis ainult mina ja Helena istusime kahekesi lõkke ääres poole ööni.
Neljapäeval pidi hommikusöök olema kell 5.30, kuna aga peremees magas sisse siis ei saanud me süüa ja tõusime ilma asjata nii vara ülesse. Magasime veidi bussis ja tegime peatuse tanklas hommikusöögiks. Külastasime Kemi kroomi kaevandust. Kaevandus on samuti puhas ja kasutab uusi masinaid. Kaevandamine toimub kahel tasandil 210 ja 225. Tehnoloogiaks on allkorrusväljamine, sama mis eelmises kaevanduses. Peale külastust oli firma poolt õhtusöök ja saun jäämurdjal. Käisime kapteni sillal ja mootori ruumis. Enne õhtusööki oli ka saun, kuna tahtjaid oli palju ja saun väike, siis oli aega ainult 30 minutit. Aga saun oli väga mõnus ja kuum, käisime korra ennast ka dekil jahutamas ja nautisime kena päikseloojangut.
Peale õhtusööki tagasi kämpingus ja vaikne after party kella kaheni.
Reedel oli meie viimane külastus Hitura kaevandusse- nikli. Meid jagati kahte gruppi ja meie saime esimesena maa-alla. Kuna maagikiht on õhuke ja varud hakkavad lõppema siis kuskil 2,5 aasta pärast on plaanis kaevandus sulgeda. Omanikfirma uue maagi uuringuid ei toeta. Tehnika on kaevanduses vana. Viimane kaevandus meenutas kõige rohkem kaevandust :D. Pime, porine jne :D. Ning peale külastust rongiga 4.30 tundi sõitu tagasi Helsingisse. Tee peal jätkati oma raportite kirjutamist. Kuna Helenal polnud istekohta siis liitusin temaga veidi hiljem restorani vagunis, kus vestlesime veidi ka soomlastega. Lõpuks hostelis tagasi, kerge dušš ja läksime kohalikku pubisse. Ning peale pubi jätkasime vestlust köögis :D
Täna saavutasime jälle interneti ühenduse muu maailmaga. Postkast oli umbes ja olen päev otsa kirju lugenud ja postkasti tühjendanud. Homme algab siis kõva õppimine, sest teisipäeval on juba esimene eksam.