Thursday, September 21, 2006

Teine nädal

Teine nädal!
Nii, kust siis alustada. Alustan esmaspäevast. Nagu eelnevalt mainutud algas meil esmaspäeval uus aine Applied Rock Mechanics. Peale esimest 45 minutilist loengut olid kõigil näod muigel :D. Õppejõu Inglise keel annab väga soovida ja tema monotoone hääl on justkui unelaul, mis tulevad küllaltki pikkade vahedega. Esimene vahetund oli arutamist kõvasti, mina olin ainukesena positiivne, sest alati võib ju hullem olla :D. Ülejäänud loengud püüdsime kõigest väest ärkvel olla. Mõned nõrkesid siiski. Ülesanded on lihtsamad ja jõudsime juba kella kuueks koju.
Teisipäeval sirvisin bussis ajalehte, neid jagatakse siin tasuta igal pool, et saaksid bussis aega sisustada ja leidsin sealt sudoku mõistatused. Enam polnud loengus ärkvel püsimisega probleeme. Järgmine päev oli juba ka teistel kooli tulles lehed näpus. Kolmapäeval ostsin endale sudoku raamatu ja täna jagasin lehiti sealt kaasõpilasteleJ. Nii et oleme algatanud siin täieliku sudoku buumi. Ah jaaa. Seda ainet võtavad koos meiega veel mõned teised välistudengid ja ka soomlased. Neile on see aine kohustuslik. Väga hea süsteem õppimaks inglise keelseid termineid erialaselt. Peaksime ka Eestis seda rakendama, sest palju on sõnu mida tuleb sõnastikust järgi vaadata. Ja suheldes välismaalastega, kas või tulevikus välismaale tööle minnes, läheb väga vaja just eriala inglise keelt.
Maailm on väike. EMC kursusel on Chlaustali ülikoolist sakslane, kes käis meil Eestis ekskursioonil. Ja nüüd loengus on üks soomlane, kes oli minu Rootsi ISW ajal ühes sealses firmas meie ekskursiooni ajal.
Teisipäeval ja kolmapäeval olid mail ka esimesed sünnipäevalised. Pidustused olid tagasihoidlikud kuna ikkagi kooli tuleb minna järgmine nädal. Pealegi pole Soomes just odav 20 inimesele õlut osta :D. Eile küll jah tegime veidi pikemalt, käisime veel õhtul pubis ja jõudsime kuskil poole kolme paiku koju.
Õhtuti tavaliset istuvad kõik oma läpakate taga nii kaks kolm tundi ja suhtlevad sõradega. Kes MSN, kes muus programmis. Väga popp on ka skype. Tänu Skypele olen ka mina saanud veidi eesti keelt puhuda :D. Tänud teile sõbrad!
Ühinesin ka listiga kuhu kuuluvad eesti tudengid, kes õpivad Soomes. Esialgu käib listis veel tutvustus ja keegi pole vaevunud mingit kokkusaamist organiseerida. Eks näis mis saab. Olen ka veel Civil engineering listis. EMC ainukesena, vist sellepärast, et tulin siia ju Helsingi tehnikaülikooli kaudu. Igal juhul homme on plaanis minna vaatama Soome olümpiastaadiumi ja seal ronida torni tippu ja nautida avanevat vaadet. Mina sinna küll kahjuks ei jõua, sest lähen Reilile laevale vastu :D aga ma arvan, me ühineme nendega hiljem. Anyway küsisin, et kas teised EMC omad võiksid ka tulla ja öeldi, et on OK. Vot siis nii, ei saa kahte nädalatki oldud kui on vaja kohe midagi korraldada J. Britid organiseerivad siin reisi Peterburgi, paljud ei lähe, kuna kõik ootavad külla, sõpru ja pereliikmeid. Nii ka mina jään Soomele truuks ja võtan vastu oma kallid sõbrad.
Homme (reede) algab meil juba uus aine Numerical Mine Moddeling. Üks päev veel ja ongi kaks nädalat läbi. Aeg läheb väga kiiresti. Täna käsime Rosegi peale kooli trammidega sõitmas ja ümbrust uudistamas, peale seda (meil on nüüd jalgpall ka) jalkat mängimas. Alguses olime kuskil statkal mere ääres ja staadion ei olnud just kõige parem. Siis hakkas veel vihma ka tibutama ja mõtlesime lõpetada. Korraks vaatasime veel ka eilset staadionit, see oli vaba ja mõtlesime seal mängida, aga kanadakas loobus, kuna ta eile kukkus seal valusatsi (staadion katteks on väike graniit killustik) ja poolakas ning üks hollandlane läksid koos temaga. Jäime ainult kuuekesi ja mõtlesime et poel mõtet. Meie korvpalliplatsi ja selle staadioni vahel on spordisaal. Piilusime aknast sisse ja see oli tühi. Otsustasime asja minna uurima, kas seal on võimalik mängid. Sakslane ütles väga tabavalt „ Try is cheap” aj tal oli tuline õigus. Tädi lubaski meil pool tundi mängida, kuna eelmine tiim ei tulnud kohale ja veel oli järgmisteni aga. Nii me siis mängisimegi saalijalgpalli. Väga lahe. Muidu on saali rent 1 tund 35-40 euri, oleneb kust kohast broneerid. Selleks korraks siis jälle kõik.