Sunday, September 18, 2011

Pangakonto saaga ja muu

Olen nüüd valmis palka saama. Nimelt sain endale lõpuks ometi pangakonto.

Lugu järgmine:
Selleks et pangakonto saada peab sul olema Rootsi isikukood. Sain selle eelmine nädal.

Kuna ma olen Eestis Swedbanki klient siis oleks mõistlik teha endale konto samas pangas. Nii ma siis tõttasingi eelmine kolmapäev rõõmsalt panka. Ootasin kenasti oma korda ja kui see saabus, astusin leti juurde. Aga oh imet. Ainult isikukoodist ei piisa neile. Sul peab olema ka ID kaart. Eee….. no jah. Vantsisin nukralt minema.

Selgus et Nordea pank seda ei nõua ja nii tegingi kiire otsuse, et saab siis minust uus Nordea klient.
Teisipäeval otsustasin et lähen Nordea panka ja saab asjaga ühele poole. Tööl ka jälle küsisid, et kas sul on juba konto olemas, et meil on seda varsti vaja. (Tahavad mulle juba hirmsasti palka maksta).

Uurisin kaua kontor lahti on ja selgus et ainult kella 15.00. Kurja küll. Võimalus on ka hiljem minna kui helistad ja paned endale aja kinni.

Kolmapäeval ootasin kui kell saab kümme (siis avatakse kontor), et teen siis oma kõne ja lepin aja kokku. Enne seda turgatas pähe mõte et prooviks ka veel Swedbanki helistada ja küsida et kas ikka kuidagi ei oleks võimalik ilma Rootsi ID kaardita kontot teha.

Valisin numbri, ootan kuni hakkab kutsuma. Automaat vastuvõtt- rootsi keelne jutt, kuulan kannatlikult. Ahhaa! Inglise keeles ütleb naisterahva hääl: Inglise keelseks teenindamiseks vajutage 2. Nii, vajutan ja ootan ja ootan veel. Automaat vastus (meesterahva hääl): Vastavateks teenusteks vajutage seda või seda numbrit. Valin 9- muud küsimused. Ootan ja ootan veel. Kõlab hääl telefonis. Teil puudub nuppudega telefon, tänan helistamast, proovige hiljem uuest ja kõne katkeb. NO MIDA! Vaatan oma telefoni ekraani, ilusalt ja suurelt vaatavad mulle vastu number 2 ja 9. Rahu ainult rahu, proovin uuesti.

Ja otsast peale jälle kõik. Seekord sain oma 9 sisestatud. Kõlab salvestatud vastus: Palun sisestage oma isikunumber. Trükin hoolega, et ei tuleks viga ning jään ootama. Ootan ja siis veel veidi. Vastus: Sisestatud on vale number palun proovige uuesti. No hea küll. Trükin korra veel ja siis ootan jälle. Ja ennnäe jälle sama vastus: Sisestatud on vale number palun proovige uuesti. Appi- see ei ole vale! No kolm on kohtu seadus. Peale sama numbri sisestamist lõppes kõne vastusega: Täname helistamast, palun proovige hiljem uuesti. No ma ei või. Aitab mulle, jääb Nordea pank ja kõik.

Valin Nordea panga numbri. Rootsi keelne tekst, ootan et kas tuleb ka inglise keelne. Ei tule, algab otsast peale. Kuna numbrid on juba selged siis valin number kahe sest see kõlas jutus, aga mida see teenus sisaldab, seda teavad ainult rootslased. Kõne katkes. No see ei saa olla ju nii raske! Proovin uuesti. See kord valin number kolme. Ootan …. tuut, tuut, tuut. Äkki on mu telefon katki.

Otsustan abi paluda. Palun et Kickit (meie Eike) helistaks panka ja lepiks mulle aja kokku peale kella kolme. Kõige varemalt kella 17.00. Kicki tuleb 10 minuti pärast tagasi ja teatab mulle, et ei ole vaja eraldi aega kokku leppida kui minna enne kella 15 panka. Nii et neljapäeval varem töölt ära ja jõuab kenasti pangas käidud. Teeme siis nii.

Neljapäev. Äratus kell 4.36. lahkun Tina juurest 5.10. Tööl 5.45. Lahkun töölt 13.30 Linnas 14.15. Nii, kus see kontor siis siin asub. Tina mulle korra näitas, aga ma ju ei mäleta. Olen linna peaväljakul põhi tänava ääres. Paremale või vasakule? Proovin vasakut. Ilmselgelt vale otsus. Igaks juhuks kõnnin tänava lõpuni muidu tule jälle tagasi kui selgub et see on tänava viimane maja. Kiiruga tipa-tapa tagasi väljakule. Keeran paremale. OO siin samas kohe ta ongi. Astun sisse. Küsin et kust ma saan numbri võtta kuna silmapiiril ühtegi masinat pole. Tädi pangast küsib, et mida ma teha soovin?
-Pangakontot avada, vastan mina.
-Oi te olete vales kontoris. Meie teine kontor asub, bussijaama kõrval.

Vat kui vahva! Haarasin kaardi (mitte panga vaid teed juhatava kaardi) ja ruttasin teise kontori poole, mis kokkuvõttes asus mu pargitud autost 1,5 min jalutuse kaugusel.

Sisenen panka. Võtan numbri. Istun. Ootan. Kolm inimest on enne mind. Minu number. Lähenen letile.
-Tere. Sooviksin endale pangakontot. Mul on mu id number, Eesti ID ja ka igaks juhuks tööleping.
Tädi vaatab pingsalt pabereid ja minu ID-ed. Oh, palun, palun tehke mulle konto.
-Kas teil pass on?
-On, sobran kotis ja leian passi ning ulatan teenindajale.

Vaatan seinal kella, 15.30.
- Ma võtan need paberid ja teen koopiad
- Mhmm.
Mis te arvate kaua võtab aega kolme paberi sisse skännimine ja koopia tegemine? Pakkuge umbes mingi number. See võtab aega 5 minutit. Olgu, olgu ma liialdan veidi. See võttis aega täpselt 4 minutit ja 12 sekundit.

-Kas sobib kui on kontonumbriks saab teie isikukood või soovite mõnda muud numbrit. How cool is that! Saab ise valida. Valisin isikukoodi.

Kell 15.46 olen ametlikult pangakonto omanik Rootsi! Elagu Nordea pank!

Eelmine nädalavahetus käisime Bureå` st umbes 25 km eemal Bjuröklubb`is ühte vana majakat vaatamas. Majakas ehitati 1859. asus künka tipul. ptsustasime veidi ümbrust avastada ja laskusime mööda kivist nõlva mere poole. Pärast jalutasime mööda mere äärt tagasi auto juurde. Kuna oli palju lahtiseid kivisid, siis õnnestus mul ühelt nõlvalt veidi tagumiku peal liugu lasta ja oma kätt kriimustada, aga see oli pigem ehmatus kui tõsine kukkumine. Tõusin krapsti püsti ja teatasin et olen kombes ning liikusime edasi.

Nädal möödus töökalt. Käisime Tinaga teisipäeval Zumba trennis ja neljapäeval Tina ning Kennethiga bowlingut mängimas sain oma uue rekordi 120 punkti.

Laupäeval oli meil firma 10 aasta juubeli tähistamine. Sõitsime linnast välja kell 13 ja kell 14 olime Piteå linna lähedal Pite Havsbad `is. Saime endale toad ja kell 14.30 oli väike kohvi/tee ja võileiva turgutus ning siis kella 17 ni vaba aeg. Enamus suundus veeparki. Seal oli üks suur bassein kaks erinevat toru kust alla lasta, millest ühte kutsuti „ Toilet” kuna toru lõpus oli suur kausi kujuline ring kus sa keerutasid veel viimaseid ringe ning siis sind veega alla uhuti, 2 meetri kõrguselt. See oli äge! Mullivannid olid pidevalt rahvast täis nii et e hakanud sinna ronima.

Kell 17.00 algas pidulik õhtusöök. Kohale olid tulnud ka kõik tähtsamad bossid Kanadast. Laval esines laulugrupp kes esitas erinevaid tuntuid laule. Loomulikult ka ABBA oli kavas.
Firma poolt said töötajad kingituseks vägevad seljakotid. Toimus ka loosimine, kus auhindadeks olid 3 kuldmünti, 3 pudelit ja 3 kompassi. Mina ei võitnud loosiga midagi. Küll aga võitis meie laud kasiino võistluse. Kõigepealt tuli mängida blackjacki. Eesmärk oli 10 minuti jooksul võita nii palju raha kui võimalik. Kuna meie lauast olid mehed kadunud siis mängisime ainult nelja naisega. Ning tegime puhta töö. Edasi oli rulett, seal jäime kolmandaks, aga kokkuvõttes teenis meie laudkond kõige rohkem raha nii et võitsime ja saime auhinnaks 2 pudelit šampust.

Uute inimestega suheldes küsiti mu käest et kas ma olen Kanadast, et mul on nii hea inglise keel. Oh neid meelitajaid. Pidu kogus hoogu ja peagi oli tantsupõrandale aeg suunduda. Magama sain kell 2 öösel.

Ongi nädal jälle möödunud ja aeg Tina juures asjad kokku pakkida ning esmaspäeval koju (oma majja)tagasi suubuda.

Kuu parim nali: What did penis say do condom? "Cover me Im going in" :) :)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home