Saturday, September 10, 2011

Esimene täispikk töönädal

Käidud on mitmed korrad karjääris- üle sai vaadatud kõik astangud, puistangud ja nõlvad. Esmaspäeval alustasime kohe ohutuse kontrolliga. Valmis ka minu esimene protokoll. Olin kaasautor.

Möllasin Surpaciga (arvutiprogramm, mitte mõni kuum Rootsi kolleeg. Igaks juhusk lihtsalt selgituse mõttes). Osalesin oma esimesel toodangu planeerimise koosolekul. (Toimub iga nädal). Koosolek oli enamjaolt inglise keeles, aeg ajalt nad nad siiski unustavad ennast ja räägivad rootsi keels. Ajan siis kõrvad kikki ja pingutan, et kas kuulen mõnda tuttavat sõna. Üksikuid juba tuvastan. Järgmine nädal on meil planeerimise ja toodangu koosolek eraldi konverentsi ruumis ühes linna hotellis, et keegi meid ei segaks ja saaksime rahus asju arutada. Kõik peavad tegema ka väikese ettekande või ülevaate oma probleemidest ja lahendamist vajavatest küsimustest.

Käisin ära kaevanduses. Geoloogid läksid proove võtma ja kutsusid kaasa. Nägin lõhkeaukude laadimist, puurimist- saime puurimasina kabiini. Kõik nupud ja kangid tuli ikka ju endale selgeks teha, et kui neil puurija haigestub, siis olen valmis asendama.

Neljapäeval elasin üle esimese lõhkamise karjääris. Oli üpris tilluke pauk- käisime karjäärinõlval uudistamas. Hoiatussignaaliga siin ei koonerdata. Lühikesi signaale lasti järjest minut enne lõhkamist ja ka lõhkamise ajal undas sireen.
Olen tutvunud veel uute inimestega ning õpin hoolega nende nimesid :).

Kolmapäeval oli esimene rootsi keele tund. Tunnis oli umbes 12 inimest. Rahvast on Taist, Hiinast, Jaapanist, Saksamaalt, UK ja Türgi- aga see tüüp oli valel kursusel nii et rohkem me teda enam ei näe.

Minule oli see esimene tund aga mõned on sellel algkursusel olnu juba 2 aastat. Tunnid on kaks korda nädalas, teisipäeva hommikul ja kolmapäeva õhtul. Seega saan käia ainult korra nädalas (kolmapäeviti). Õppisime küsima: Mis kell on ja ka loomulikult sellele vastama.

Õpetaja on väga lahe. Energiline ja väga abivalmis. Lisaks rootsi keele õpetamisele annab ta ka veel näitlemise tunde. Nii et tema esinemine klassis on mycket bra!

Liigun linnas ja tööle juba GPSi vabalt. Olen leidnud isegi kaks auku rootsi teedel. Üks on minu kodu lähedal, ning teine Tina kodu lähedal. Ühe korraliku muhu leidsin ka karjääri teeotsas, aga seda ma juba oskan vältida, aukudega on teine teema. Nad on nii halva kohapeal, et aeg ajalt ikka tsekkan neid.

Sain oma rootsi isikunumbri ja olen metlikult linna elanik.

Reedel tegime esimese avalöögi sabotööri kaardimängule. Mängisime esimest osa. Nii et tänud kingituse eest! Olen ka päris palju kasutanud plägatibide abipakki ja lisaks veel muid kingitusi. Nii et suured tänud veel kord kõigile, kõigile! Mainin veel et mesi on ka ikka mõnusalt magus ja oli mu sõber külmetuse ajal.

Laupäeva hommik. No tõsiselt, tegelt ka! Teete nalja vä? Kell 5.36 uni läinud! Olen selle nädalaga ennast nii sisseelanud et bioloogiline kell on ka paika pandud. 5.36 (mu tavaline tööpäeva algus) äratus ja kell 23 hiljemalt magama.

Järgmine nädal saabuvad meile külla ülemused Kanadast ja peatuvad majas kus ma elan. Seega kolin nädalaks Tina juurde. Oli ka võimalus minna hotelli või Boliden`isse ühte majja, aga Tina oli lahkelt nõus mind majutama. Seega otsustasin, et seltsis segasem.

Täna plaanin minna veits Rootsit avastama. Vaatame (mina, Tina ja Kenneth) veel kuidas ilm kujuneb. Sihtkohaks on väike külakene ja majakas Bureå` s.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home