Wednesday, July 01, 2009

Austraalia jätkub........

1 juuli äratus kell 6. 30. hommikusöök 7 ja väljasõit 7.45. Objektideks täna Xstrata coal (longwall mine) ja BHP- Bilitun open cut coal. Nii et terve päev sütt.

esimesena siis kaevanduse külast. Saades põhjaliku ohutuse loengu (naljatades, et neil pole mäepäästet kunagi vaja läinud ja keegi ei oska seda tegelikult kasutadagi) ja kaevanduse tutvustuse jaotati meid kole gruppi. I grupp läks vaatama Developmenty. II grupp läks longwall i vaatama ja meie pidime peale neid minema. Ehk siis olin kolmandas grupis. Pärast veidi ootamist viidi meid kaeveploki sissekäigu juurde ja jalutasime mööda transpordistrekki kaevandusse. Kuskil 100 m jalutatud tuli kaevandusest kihutades auto. Peatus meie juurde jajuht karjus meie järelvaatajale" Me peame need inimesed kähku kaevandusest välja saama!! Kiiresti kõik kasti!!!!" Ronisime kasti ja kihutasime kaevandusest välja" Meid pandi peakäigu juures maha ja auto pööras otsa ringi võttis ühe mehe peale ja kihutas tagasi. Mis toimub??? Ootasime ärevusega. 5 min saabus kiirabi. Piiludes streki suudme poole õnneks suitsu ei olnud, nii et põleng ei olnud. Varsti tuli strekist kihutav auto ja üks mees kanderaamil tõsteti kiirabiautosse. ja siis saabus veel kaks kiirabi autot. No mis toimub, seisad seal teadmatuses ja vaatad kuidas inimesed kiirabiauto juures sebivad Mis värk on ma küsin??????. Lõpuks tuli üks tööline ja ütles meile, et mees sai südamerabanduse ja varsti keegi tuleb ja viib meid kaevandusse. Nii oligi varsti jalutasime ees ja vaatasime kombaini. Masinad muidugi seisid, sest töötavate seadmete juurde kedagi külalistest ei lasta.
Siis veel mõnde küsimused pärast kontoris ja läbi ekskursioon siin oligi.


BHP- Billiton Mt. Arthur söekarjäär.
Karjääri sõitsime läbi oru mille ümbruses on kuskil 20 karjääri. Kuna oli tugev tuul siis koguümbrus oli tugevas tolmus. Iga karjäär kaevandab erinevat sütt, mille kihipaksus võib varieeruda 5-200 m.
Meie karjäär oli suhteliselt tolmuvaba aga tuul puhus 9 m/s nii et nii mõnelgi lsendas kiiver peast. Oh jah. Ilmselt on nooruses õpetatud tarkused meelest läinud. Minu oma jäi pähe :)
Karjäär ise on 8 km pikk. astangud one erineva kõrgusega sõltub katendi ja söe kihtidest. Katend lõhatakse puuraugu sügavus varieerub. alla 2m ei lõhka. Kõrgemad astangud on kuni 30m. Veo jaoks suuremad masinad on CAT 789. Purustamis ja rikastamis kompleks on supper. Nii tolm vaba ja vähese müraga pole ma veel kuskil näinud. Konveierid on kõik kinni ehitatud ja värvitud austaraalia loodusliku rohelise värvi. Külapoolsele küljele on ehitatud müra tamm, mis kaitseb ka liigse valguse eest. Söe puistangute ümber on veepihustid, mida vajadusle tööle pannakse. Protsessi juhib 1 operaator. Lisaks on veel elektrikud, hooldus jne inimesed. kokku 30 inimest.
Vägev. Lõpus peatati meie jaoks ka üks CAt 789, et saaksime pilti teha. Kuna küsida võib alati siis küsisin juhi läest, et kas masinapeale ka saab :) ja kuidas suudab üks austraalane kaunile (tuulest räsitud) eestalnnale ei öelda. Lubati masinale ja siis ka juba kabiini. Masina tipp kiirus on 47 km/h. Kahjuks ise seda proovida ei saanud :)

Nii ongi selle päeva tippuudised siin saarekesel tänaseks ilmselt läbi. Õhtuseöök ootamas ja homme kell 7 start ning 5h bussisõitu. Homme siis kulda otsima.

P.S. Täna nägin juba mitut kängurut, aga suht kaugelt. Pilti veel ei ole saanud teha


Känguruutamiseni

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home